لیگ ایرونی

اخبار فوتبال (پایه ولیگ تهران آسیا ویژن)وکانون مربیان تهران

لیگ ایرونی

اخبار فوتبال (پایه ولیگ تهران آسیا ویژن)وکانون مربیان تهران

گفتگو با سرمربی تیم امید راه‌آهن

                                     

 

گفتگو با سرمربی تیم امید راه‌آهن/بابارضی:بازیکنی که در باشگاه تربیت شود به آن وفادار می‌ماند

تمرینات امیدهای راه‌آهن این روزها با جدیت پیگیری می‌شود و مربیان این تیم در تلاش هستند تا تیم آماده‌ای را روانه بازیهای فصل آینده کنند. گفتگوی سایت باشگاه با محمدعلی بابارضی سرمربی این تیم را درباره آخرین وضعیت آن می‌خوانید.


آقای بابا رضی از کی تمرینات تیم را شروع کردید؟

-ما 10 روز قبل از عید یک تست گذاشتیم ، تیم را ده روز اول نوروز تعطیل کردیم و از آن به بعد زمین که آماده شد تمریناتمان را شروع کردیم.

وضعیت تیم چطور است؟

-بزرگترین مشکل ما این است که تیم سال گذشته طوری بسته شده بود که متاسفانه از بازیکنان پارسال‌مان یکی‌و نصفی باقی ماندند ، یک آدم سالم به نام محمد ستاری برایمان ماند و یک هادی احمدی رباط پاره و بقیه کسایی بودند که سن‌هایشان از حد مجاز گذشته بود.

پس می‌شود گفت که راضی نیستید؟

-ببینید من الان باید تیم را طوری ببندم که حداقل اگر خودم هم نباشم آن مربی‌ای که بعد از من می‌آید 50٪ تیم برایش باقی بماند و اگر 100٪  بمانند که خیلی عالی است ولی چون رقبا بازیکنان بزرگ بر‌می‌دارند شما اگر سنین پایین را بردارید ضربه می‌خورید. پس یک تعداد بازیکن را بر‌می‌دارید که الان آماده بازی در تیم امیدند و یک تعداد هم برمی‌دارید که سال آینده جوابگوی باشگاه باشند که آنها هم بچه‌های با استعدادی هستند.

در مورد برنامه‌هایتان برای آماده کردن تیم هم یک توضیح بفرمایید؟

-حقیقتش ما نسبت به برنامه‌هایمان خیلی عقب هستیم چون من تیمم باید 3 ما قبل از شروع بازی‌ها بسته شود بعد وارد بدنسازی بشویم ، وزنه داریم ، استقامت ، سرعت ، تاکتیک ، بازی تدارکاتی و اردو هم داریم . متاسفانه الان چون 50٪ تیمم بسته شده نمی‌توانم به آن مرز آمادگی‌ای که می‌خواهم برسم.

مسابقات کی شروع می‌شود ؟

-آخر خرداد ماه.

پس با این توصیف شما زمان کافی برای آماده کردن تیم ندارید؟

 -باید تلاشمان را بکنیم ولی روی این قضیه اصرار نمی‌کنم چون اگر قرار است تیم را ببندم و بعد بروم بدنسازی ‌در واقع 25 بازیکن ناآماده را بردم برای تمرین، به همین خاطر در کنار تست‌ها و تمرینات بازیکنان، مربی بدنسازی آقای خوانساری در کنار تیم حضور دارند که کار بدنسازی بچه‌های انتخاب شده را انجام می‌دهند ، از آن طرف نیز ما تست‌هایمان را برگزار می‌کنیم. بعد از انتخاب استعدادهای جدید آنها را با بازیکنان خودمان محک می‌زنیم و هر کس نمره و کیفیت بهتری داشت می‌آید و جایگزین کسی می‌شود که حتی تمرین بدنسازی هم کرده است.

چند نفر از بازیکنانی را که مورد تست قرار گرفته‌اند را در تیم گنجانده‌اید؟

-ورزش یعنی رقابت. من به این بچه‌ها گفته‌ام فکر نکنید که چون قرارداد بستید عضو این تیم هستید. شما هر روز تست می‌دهید یعنی زیر ذره ‌بین ما هستید. اگر بازی سی‌ام لیگ هم در حال انجام باشد در آنجا نیز در تست هستید. در واقع همه این بازیکنان 50 - 50 هستند . ما اینطوری به بچه‌ها می‌گوییم اما در طرف دیگر قضیه بازیکنانی را که مد نظر ما هستند رابه باشگاه معرفی می‌کنیم تا قرارداد ببندند ولی باز با این حال ما این حس را به انها داده‌ایم که فکر نکنند دیگر با قرارداد نوشتن همه چیز تمام است. از طرفی دیگر به آنها امیدواری می‌دهیم که به صورت جدی عمل کنند.

آیا از همین تعداد بازیکن راضی هستید و بازی آنها را تایید می‌کنید؟

-صد در صد. اگر اینطور نبود که الان اینجا نبودند. من خودم به شخصه در کادر فنی که یک تیم سه نفره هستیم هر کدام از ما روی این بازیکنان تک تک نظر می‌دهیم. حتی اگر شده نظر کتبی از آنها می‌گیرم که فردا روزی اگر گفتند فلان بازیکن خوب نیست من بگویم انتخاب شما بود.

هدف اصلی تیم در فصل آینده چیست؟

-من یک تعهدی به باشگاه دارم و یک تعداد بازیکن برمی‌دارم که بتوانم به آن تعهدم عمل کنم، بازیکنانی که آینده دار هستند. من به شما قول می‌دهم با دیدگاهی که آقای دایی نسبت به جوانان دارند 20٪ از بزرگسالانمان را در همین امسال پوشش بدهیم.

آیا به قهرمانی هم فکر می‌کنید؟

-در کنار بستن یک تیم خوب وقتی خوب فوتبال بازی کنید برد با شماست ، شما یک بازی را که نگاه می‌کنید مثلاً می‌گویید امروز بارسلون برنده است  و این در صورتی است که تیم خوب بسته شده باشد. من امسال تیم را به صورت دو تیم بستم که اگر هیات فوتبال مثل پارسال برایمان در هفته 2 بازی گذاشت بازی اول یک تیم و بازی بعدی را تیم دوم بازی کند. من بازیکن ذخیره در تیم ندارم و از باخت هم بیزارم و لی اگر حریف از ما بهتر باشد مشکلی نیست.

احساس می‌کنید چه تیم‌هایی رقیب شما هستند؟

-پنج شش تا تیم هستند که خوب بسته شده‌اند. تیم مقاوت است به خاطر این که نظامی هستند و از سایر شهرستانها بازیکن میگیرند، نفت تهران بازیکنان خوبی جمع کرده، پیکان تا الان با 40 بازیکن قرارداد بسته و شروع کردند تمریناتشان را. ما چند تیم رقیب هستیم که ما باید بین این چند تیم حرف اول را بزنیم ، ما با همان تیم دست‌وپا شکسته سایپا را بردیم ، پیکان را مساوی کردیم ،استقلال را بردیم.

در حال حاضر چند تا از بازیکنان امید به بزرگسالان راه پیدا کرده‌اند؟

-فعلا چند بازیکن حدود 8 الی 9 روز است که با بزرگسالان تمرین می‌کنند و تصمیم داریم که با همین بازیکنان یک بازی با بزرگسالانمان برگزار کنیم تا دیدگاه آقای دایی را در مورد این بازیکنانی که امسال گرفته‌ایم را نیز بدانیم. من خدارا شکر می‌کنم که بازی‌ها عقب افتاد و فرصتی شد تا من با بزرگسالان دو تا بازی انجام بدهم تا آقای دایی موجودی امیدها را ببیند. الان علی علیزاده از مقاومت آمده تا برای من بازی کند چون از بازیکنان خودم بود، مهدی حنیفی برادرش سرمربی امیدهای سایپا است اما 12 میلیون آنجا را رها کرد و با قیمت کمتر آمد اینجا به خاطر اینکه نگاه آقای دایی را می‌شناسد و می‌داند که به جوانان بها می دهد پول آنجا را رها کردند و به اینجا آمدند.

آقای بابارضی اگر نکته خاصی مدنظرتان است عنوان کنید؟

-من از تمام مسئولین باشگاه تشکر می‌کنم که لطف می‌کنند به این جوانان و بدانند که یک در بهشت مال آنهاست، ما اگر یک جوان را هم از گمراهی وارد ورزش کنیم و به گفته پیغمبر اگر یک نفر را هم نجات دهید آن دنیا را برای خود خریده‌اید. هدف من این است که تمام بازیکنان تیم را از همین جوانان انتخاب کنیم، همان کاری را که من در پاس انجام دادم و تمام بازیکنان را از پایه برداشته بودیم و فقط یک یا 2 بازیکن را خریدیم. نمی‌خواهم 70٪ بازیکنان بزرگسالمان از اینجا بروند و بازیکنانی دیگر از تیم‌های دیگر به اینجا بیایند آن هم بازیکنانی که هیچ تعهدی به این باشگاه ندارند. بچه‌ای که در این باشگاه بالا می‌آید قدر این باشگاه را می‌داند به عنوان مثال چند بازیکن در بزرگسالان ما هستند که متعهد به باشگاهند چرا که از پایه‌های همین جا بودند و جزو آن دسته از بازیکنانی هستند که در طول 2 سال فقط یک کارت قرمز گرفته‌اند. این احساس مسئولیت این بازیکن را می‌رساند که به باشگاهش معتقد است. ما از این بازیکنان می‌خواهیم و انشالله کاری کنیم که آقای دایی هم از ما راضی باشند. ما این غنچه ها را آماده میکنیم که آقای دایی هم آنها را به گل تبدیل ‌کنند همانند علیرضا عظیمی که آن هم زحمت مربیان قبل از من بود که ما هم این وسط استفاده کردیم. ما یک ذره آبیاری می‌کنیم و آقای دایی دیگر آنها را به یک گل کامل تبدیل می‌کند و گلی که به پرسپولیس زدیم ماحصل اعتماد آقای دایی به جوانان بود.                           منبع:سایت باشگاه راه آهن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد