لیگ ایرونی

اخبار فوتبال (پایه ولیگ تهران آسیا ویژن)وکانون مربیان تهران

لیگ ایرونی

اخبار فوتبال (پایه ولیگ تهران آسیا ویژن)وکانون مربیان تهران

کلهر: در آکادمی به دنبال کشف استعدادها و سازندگی هستیم




کلهر: در آکادمی به دنبال کشف استعدادها و سازندگی هستیم


محمود کلهر مدیر آکادمی فوتبال راه‌آهن درباره وضعیت تیم‌های پایه باشگاه و برنامه‌های پیش روی این آکادمی با سایت باشگاه صحبت کرده که در زیر می‌خوانید.

جناب آقای کلهر لطفاً در مورد اهداف کوتاه مدت و طولانی مدت آکادمی و اینکه در فصل جدید چه برنامه‌هایی دارید توضیح دهید؟
فلسفه ما الان در آکادمی ، رشد و شناسایی استعدادهاست. این هدف اصلی ما در آکادمی است، به هر حال در این راهی که قدم برداشته‌ایم یک سری برنامه‌ها داریم مخصوصاً برنامه‌هایی که در جهت رشد بازیکنان باشد و بیشتر به دنبال سازندگی هستیم. تشکیل مدارس فوتبال نیز از برنامه‌های آکادمی است. جدا از مسائل فنی مسائل اخلاقی نیز برای ما در آموزش خیلی مهم است به خصوص بحث تربیتی بازیکن که فوتبالیست وقتی بزرگ می‌شود و انتقال پیدا می‌کند به تیم بزرگسالان، تربیتش برای ما خیلی مهم است که بازیکن توجیه باشد فقط به مسائل فنی نگاه نکند و مطمئناً مسائل اخلاقی هم برای ما مد نظر است. در کنار همه این موارد درس بازیکن نیز خیلی مهم است که از درسش عقب نماند و در کنار فوتبال به درسش نیز برسد یعنی از زمان ورود به آکادمی ، دانش‌شان را هم بالا ببرند. آکادمی حرفه‌ای یعنی بچه‌ای که وارد فوتبال می‌شود بتواند هم به درسش برسد و هم به فوتبالش که در آینده فرد مفیدی برای جامعه باشد. اگر ما بتوانیم و این امکان را داشته باشیم که مطمئناً دیدگاه مدیران باشگاه نیز به همین صورت است که همه بازیکنان همین طور که فوتبال را ادامه می‌دهند درسشان را نیز ادامه دهند و انشالله در آینده که هدف اصلی ما نیز حرفه‌ای گری است این بازیکنان بتوانند به تیم یک ما ورود پیدا کنند البته پس از تایید مسائل فنی ، اخلاقی و تربیتی توسط باشگاه که مطمئناً وقت بسیار زیادی می‌خواهد تا بتوانیم از عهده این کار برآییم. خیلی سخت است و این هدف را داریم و خوشبختانه باشگاه هم کمک می‌کند که ما بتوانیم در این جهت حرکت کنیم.  
آقای کلهر با وجود تست‌هایی که گرفته شده می‌توانید تخمین بزنید که چه زمان تیم‌های پایه بسته خواهد شد؟
خوشبختانه ما تست‌هایمان را زود شروع کردیم و در استانهای تهران و مازندران هم این تست‌ها برگزار شدند. خدا را شکر که بازیکن‌های خوب و مستعدی را توانستیم شناسایی کنیم و با آنها کار کنیم و ای کاش فرصت کافی برای این داشتیم تا در تمام نقاط ایران تست برگزار کنیم. متاسفانه این کار خیلی سخت و زمان‌بر است ولی انشالله در آینده این کار را خواهیم کرد . اولین تست در استان مازندران برگزار شد و بعد در تهران که با توجه به اینکه تعداد زیادی بازیکن شناسایی کردیم فعلا 15 ، 16 نفر از این بازیکنان توانسته‌اند به آکادمی ورود پیدا کنند که با یک تعداد از آنها قراداد بستیم و فکر می‌کنم بازیکنان بزرگی در آینده شوند. ما این کار را ادامه خواهیم داد با برگزاری فراخوان‌های دیگری در استان‌های دیگر کشور که بتوانیم استعداد‌های بیشتری را شناسایی و به مرحله شکوفایی برسانیم و تمام تلاشمان این است که حق کسی پایمال نشود.
مسابقات از کی شروع می‌شود؟
من فکر میکنم 28 فروردین قرعه کشی مسابقات تیم‌های پایه انجام می‌شود و به احتمال زیاد اواخر خرداد ماه شروع بازی‌ها باشد.
به نظر شما فرصت کافی برای آماده کردن تیم‌ها دارید؟
مطمئناً داریم چون وقت تمرینات را افزایش دادیم و وقت بیشتری برای آماده سازی تیم‌ها گذاشتیم. همین طور تستهای دیگری هم گرفتیم و بازیکنان خوبی را باز شناسایی کردیم و مطمئنم که در بین این‌ها ، بازیکنان با استعداد و مستعدی هستند که آینده خوب و روشنی دارند.
در مورد کمبود‌های بخش آکادمی باشگاه اگر موردی هست بفرمایید؟
بزرگ‌ترین مشکل ما امکانات سخت افزاری است که خوشبختانه باشگاه زمینی در دانشکده تربیت بدنی را برای تمرینات تیم‌های پایه کرایه کرده که امکانات خوبی دارد ولی برای ما کافی نیست . اولین ابزاری که یک تیم و بازیکن نیاز دارد وسایل اولیه ایست که خوشبختانه مدیران باشگاه در تلاشند تا این امکانات را در اختیار ما قرار دهند. احتیاج به یک زمین چمن مصنوعی نیز داریم که الان چند جا را بازدید کرده‌ایم و فکر می‌کنم که ما در اینده دارای دو زمین باشیم یکی چمن طبیعی و دیگری مصنوعی، امکانات دیگری از جمله البسه بازیکنان و وسایل مورد نیازشان نیز انشالله در آینده رفع خواهد شد که با خیال راحت‌تری هم بازیکنان و هم مربیان به کارشان ادامه دهند تا تیم‌هایمان بتوانند آن چیزی را که می‌خواهند ارائه دهند و اهدافی که آکادمی دنبال می‌کند را جامه عمل بپوشانیم.
در مورد مدرسه فوتبال هم اگر امکان دارد توضیحاتی در مورد شروع به کار این مدارس بفرمایید؟
طرح و برنامه ترم اول نوشته شده و طی 20 روز آینده انشالله تبلیغات‌مان را هم شروع می‌کنیم ، با مدیریت باشگاه در مورد زمین فوتبال مدرسه نیز باید به یک تفاهمات برسیم که انشالله با یک آموزش صحیح به علاقمندان بتوانیم مدرسه فوتبال را هم به صورت حرفه‌ای ادامه دهیم. هدفمان از این مدرسه نیز این است که از استعدادهای داخل مدرسه نیز برای تیم‌های پایه استفاده کنیم.
کلام آخر؟
تشکر می‌کنم از شما و دوست دارم که از تیم‌های پایه بیشتر حمایت شود مخصوصاً در بخش آکادمی که یک بخش آموزشی است که کمک می‌کند تا آدمهای خوبی تحویل جامعه بدهیم چون در دنیا جز بهترین کشورهایی هستیم که استعدادهای نهفته دارند و به خصوص در آسیا می‌توانیم حرف اول را بزنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
توسعه تجارت دیباگران کیمیا دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:45 http://www.qwd.ir

" سلام،
کاربر گرامی وب لاگ شما در زمینه ورزشی برنده فرصت شرکت در قرعه کشی یک وب سایت رایگان (ثبت دامنه دلخواه به همراه طراحی و 4 گیگابایت فضای نگهداری اطلاعات) شده است. لطفاً جهت تکمیل اطلاعات با بخش روابط عمومی شرکت دیباگران تماس حاصل فرمایید.
تلفن : 02188799115
طراحی سایت با سایت بایک!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد