لیگ ایرونی

اخبار فوتبال (پایه ولیگ تهران آسیا ویژن)وکانون مربیان تهران

لیگ ایرونی

اخبار فوتبال (پایه ولیگ تهران آسیا ویژن)وکانون مربیان تهران

دوستی مهر: تیم آماده ای به جام جهانی نوجوانان 2013 امارات می رود



دوستی مهر: تیم آماده ای به جام جهانی نوجوانان 2013 امارات می رود
علی دوستی مهر سرمربی تیم ملی زیر17 سال در گفت و گو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره تیم های حاضر در جام جهانی نوجوانان امارات و آخرین وضعیت تیم ملی به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دوستی مهر پس از بازگشت از اردوی تیم ملی در امارات، درباره دو بازی تیم ملی زیر17 سال مقابل امارات گفت: اردوی خوبی بود و ما به جایی رفتیم که میزبان جام جهانی است. در هر صورت امارات میزبان است و شرایط آب و هوایی این کشور مهم است. ما در فصل گرمی به دوبی رفتیم و با توجه به اینکه مسابقات از اواخر مهر تا اوایل آبان است در همان حوالی مهرماه یک اردوی دیگر در دوبی می تواند به کمک ما بیاید.
وی درباره دو بازی تیم ملی زیر17 سال مقابل امارات گفت: بازیهای خوبی بود. ما در بازی اول به پیروزی رسیدیم و در بازی دوم شکست خوردیم. البته بازیکنان اشتباهاتی داشته اند که به نظر من باید در چنین بازیهایی اشتباه کنند و در بازیهای اصلی اشتباه نکنند. در هر صورت اردوهای آمادگی ما ادامه دارد و همه سعی مان را می کنیم تا تیم آماده ای را روانه جام جهانی 2013 امارات کنیم.
دوستی مهر ادامه داد: لیست 24 تیم حاضر در مسابقات مشخص شده و شش تیم از اروپا، چهارتیم از آفریقا، چهارتیم ازآسیا، چهارتیم از آمریکای جنوبی، چهارتیم ازآمریکای شمالی و کاراییب، یک تیم از اقیانوسیه و تیم ملی امارات که میزبان است، جام جهانی نوجوانان 2013 را برگزار می کنند.
سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: بر اساس خبرهایی که بدست من رسیده تیم های قدرتمندی از قاره اروپا به این مسابقات صعود کرده اند. تیم های اسلواکی، سوئد، روسیه، ایتالیا، اتریش و کرواسی از اروپا صعود کرده اند که البته ما در تورنمنت جام جهانی کوچک روسیه با تیم ایتالیا بازی کردیم و یک بازی جانانه بود که دو بر صفر شکست خوردیم. خیلی دوست داشتیم با تیم ملی روسیه هم بازی کنیم که این تیم به فینال جام جهانی کوچک روسیه صعود کرد و در هیچ کدام از مراحل به ما برخورد نکرد. تیم های کرواسی، اسلواکی و اتریش از شرق اروپا آمده اند و تیم های قدرتمندی هستند و نشان می دهند که فوتبال پایه در شرق اروپا پیشرفت زیادی کرده است. البته تیم های آلمان ، انگلستان ، هلند، اسپانیا، پرتغال، فرانسه، دانمارک، یونان، سوئیس، بلژیک و چک نتواسته اند به جام جهانی صعود کنند که نشان می دهد دیگر کشورها چقدر در فوتبال پایه پیشرفت کرده اند. اکثر این تیم ها در رنکینگ فیفا بین 20 تیم اول رنکینگ هستند و می بینید که راهی به جام جهانی نداشته اند. صعود به جام جهانی کار راحتی نیست. البته تیم ملی سوئد هم تیم خوبی است که امسال به جام جهانی صعود کرده است.
وی درباره قاره آسیا گفت: ایران به همراه عراق، ایران و ازبکستان از آسیا به جام جهانی صعود کرده که همه با فوتبال این کشورها آشنا هستیم. البته کره جنوبی در رقابتهای نوجوانان تهران تیم بسیار خوبی بود اما نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند. تیم ملی نوجوانان ژاپن اردوهای خارج از کشور دائمی را در دستور کارش قرار داده وآنطور که با خبر شدم تیم ملی عراق به فرانسه رفته است و آنجا اردو زده است. ما هم قرار است با مساعدت های فدراسیون و کمیته جوانان و تلاش های کفاشیان، محمد نبی و ماجدی در آلمان اردویی داشته باشیم. ازبکستان هم به برخی کشورهای شرق اروپا رفته و هر چند وقت یک بار اردوها و بازیهای دوستانه ای در آن کشورها برگزار می کند.
دوستی مهر درباره تیم های آمریکای شمالی و جنوبی جام جهانی نوجوانان گفت: هندوراس، کانادا، مکزیک و پاناما از آمریکای شمالی صعود کرده اند که هندوراس، مکزیک و پاناما تیم های خوبی هستند. مکزیک در دوره قبل و در سال 2011 میزبان جام جهانی نوجوانان بود و قهرمان شد. از آمریکای جنوبی تیم های آرژانتین، برزیل، اروگوئه و ونزوئلا به جام جهانی صعود کرده اند که مشتریان دائمی جام جهانی نوجوانان به شمار می روند.این تیم ها، تیم های قدرتمند و پر افتخار جام جهانی هستند.در کل تیم های آمریکای جنوبی همیشه مدعی قهرمانی و قرار گرفتن در جمع چهار تیم نهایی رقابتها هستند و اگر به تاریخچه جام جهانی نوجوانان نگاه کنید، سه تیم برزیل، نیجریه و مکزیک سابقه قهرمانی در این مسابقات را درکارنامه دارند که در این میان فقط نیجریه از آفریقاست. تیم ملی فوتبال زیر17 سال برزیل در سال های1997، 1999 و 2003، تیم نیجریه درسال های 1985، 1993 و 2007، و تیم مکزیک درسال های 2005 و 2011 قهرمان شده اند.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: نیجریه هم امسال در رقابتها حضور دارد و میزبان جام جهانی نوجوانان 2009 بوده است. جام جهانی که تیم ملی نوجوانان هم حضور داشت و ما نمایش خوبی در این رقابتها داشتیم. نیجریه هم همیشه از تیم های مدعی است. به غیر از نیجریه ساحل عاج، مراکش و تونس از آفریقا صعود کرده اند و تیم نیوزیلند هم از اقیانوسیه صعود کرده است. آنطور که آیین نامه برگزاری مسابقات می گوید تیم های شرکت کننده در این رقابت ها به شش گروه چهارتیمی تقسیم می شوند که تیم های اول و دوم هرگروه به همراه چهارتیم برتررده سوم به دور یک هشتم نهایی صعود می کنند. در هر حال برنامه ریزی ما این است که بتوانیم در مراحل حذفی حضور پیدا کنیم و به همین دلیل به بازیهای بین اللملی نیاز مبرم داریم. ما با تیم های لیگ برتری بازیهای زیادی انجام دادیم و حالا نوبت این است که حریفان واقعی اروپایی، آفریقایی و آمریکایی حریفان ما شوند.ما می خواهیم در جمع 4 تیم نهایی قرار بگیریم.
سرمربی تیم ملی در پایان گفت: در سفر اخیری که به امارات داشتیم فدراسیون این کشور به کمک فیفا در حال ارنج کردن ورزشگاهها و مسابقات بودند و سرمایه گذاری خوبی انجام  داده اند و قرار شده جام جهانی درشش ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی، ورزشگاه باشگاه الامارات درراس الخیمه، ورزشگاه باشگاه الفجیره در امارت الفجیره، ورزشگاه راشد باشگاه الاهلی در دوبی، ورزشگاه الشارقه درامارت شارجه و ورزشگاه خلیفه بن زاید در شهر العین برگزار شود. همه شهرهای امارات درگیر این رقابتها می شوند که نشان می دهد چقدر این رقابتها برای اماراتی ها مهم است. امارات هم تیم خوبی ساخته و پرداخته رقابتها کرده  و نمی خواهد که در بازیها زنگ تفریح باشد. این کشور سرمایه گذاری خوبی روی فوتبال پایه اش کرده است. ما هم برای دفاع از اعتبار فوتبال ایران آماده می شویم و به امارات می رویم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد